• FEAGLE

5 redenen waarom brand identity belangrijk is voor jouw business

Let's face it. Of je nu entrepreneur of intrapreneur bent, we zouden allemaal wel dagen van 36 uur kunnen gebruiken om alles klaargespeeld te krijgen. Komt er ook nog iemand aandraven met één van die hippe termen, "brand identity"... Waarom is dit wél een van die "betere dingen" om te doen?


Wat is een brand identity?

Wanneer je een brand identity creëert, is dat eenvoudigweg het visualiseren van jouw merkwaarden in alle mogelijke visuele element die zullen gebruikt worden om jouw business te promoten. Dit betekent dat een brand identity véél meer is dan zomaar een fijn logo en bestaat uit een scala van marketingmaterialen, o.a. :

  • Visitekaartjes

  • Briefhoofden, facturen, offertes, levering- en bestelbonnen

  • Geprint materiaal (brochures, rapporten, flyers enz.)

  • Belettering, (reclame)borden

  • Productverpakkingen

  • Bedrijfskledij

  • Website

  • PowerPoint templates


Het ontwikkelen van een consistente en professionele corporate identity is van onmiskenbaar belang in eender welke doeltreffende branding strategie. Het creëren van de brand identity vereist onderzoek en oog voor detail om een stijl te ontwerpen die aansluit bij het doelstellingen van de onderneming, alsook de juiste uitstraling heeft. Eenmaal de merkidentiteit is bepaald, gaan de meeste bedrijven over tot het samenstellen van een brand guide. Daarin worden de richtlijnen opgenomen over hoe hun merk visueel dient vertegenwoordigd te zijn op verschillende media om een consistente weergave van het merk te garanderen. Hieronder kan je onze showcase brand guide zien.



Waarom is brand identity belangrijk (en geen verspilde tijd)?

1. Persoonlijkheid: Een brand identity is de visuele vertaling van de waarden en dus ook de "persoonlijkheid" van jouw merk. Het ontwerp van de merkidentiteit zet als het ware de toon van jouw merk, en het kan gebruikt worden om specifieke emoties bij jouw doelgroep(en) op te wekken. Jouw merkidentiteit moet zodanig ontworpen worden dat de boodschap en de doelstellingen van jouw bedrijf erin verweven zitten.


2. Consistentie: De ontwikkeling van een brand identity laat je toe een consistente boodschap te integreren op alle marketingmaterialen. Elk onderdeel dient deel uit te maken van eenzelfde grote stijlfamilie, gaande van (een aantal dedicated) lettertype(s) tot design elementen, om zo een coherent branding pakket te vormen.


3. Differentiatie: Een brand identity helpt je jouw onderneming te onderscheiden van de con-cullega's en draagt bij aan een geschikte merkpositionering.


4. Naambekendheid: Het mag dan wel een inspanning zijn, maar het opmaken van een brand identity pakket zorgt ervoor dat jouw merk centraal staat bij alle marketingmaterialen van jouw business. Hoe beter, consistenter en -vooral- hoe vaker jouw merk terugkomt, hoe meer jouw merk met jouw klanten in contact komt, hoe sterker en memorabeler het zal zijn.


5. Getrouwheid: Een efficiënte branding kan helpen bij het opbouwen van vertrouwen in en getrouwheid aan het merk door een duidelijk verband te leggen tussen jouw product en jouw bedrijf.




Hulp nodig bij het uitbouwen van een brand identity?

Contacteer ons.





MUST-HAVES

+32 471 833 486

info@feagle.be

BASE OF OPERATIONS

Heiwijkerweg 61

3690 Zutendaal

BE 0560.977.724

©2019 door FEAGLE.